00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  helenaturska
arrow Razem: 9525

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 173
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 173

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


OCHRONA KONSUMENTÓW NA RYNKU USŁUG BANKOWYCH I TELEKOMUNIKACYJNYCH
 

ANNA DĄBROWSKA ANNA DĄBROWSKA - Inne książki
MIROSŁAWA JANOŚ-KRESŁO MIROSŁAWA JANOŚ-KRESŁO - Inne książki
28,00 zł 25,20 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 24,00 zł)
(RABAT 10%)

OCHRONA KONSUMENTÓW NA RYNKU USŁUG BANKOWYCH I TELEKOMUNIKACYJNYCH

Wydawnictwo:

SGH

Usługi bankowe i telekomunikacyjne należą do usług, z których konsumenci korzystają bardzo często. Jednocześnie są to usługi, które spełniają w życiu konsumentów i w ich gospodarstwach domowych ważną rolę. W ostatnich latach na rynkach usług bankowych i telekomunikacyjnych nastąpiły istotne zmiany, które miały niebagatelny wpływ na sytuację konsumentów, ochronę ich praw.
Polacy dołączyli do grona społeczeństw zaspokajających swoje potrzeby przy wykorzystaniu środków zewnętrznych, m.in. kredytów konsumpcyjnych i hipotecznych, pożyczek. Coraz częściej wykorzystują oni plastikowy" pieniądz. Jednakże, jak wynika z badań, wiedza Polaków na temat produktów bankowych jest niska. Zapewne można to uznać za jedną z przyczyn łamania praw konsumentów. W niniejszym opracowaniu szczególną uwagę zwrócono na kredyt konsumencki.
Telekomunikacja jest istotną częścią współczesnego, nowoczesnego społeczeństwa, zaspokajając jego potrzeby wymiany informacji. Stale wzrastające wymagania w tym zakresie wymuszają z jednej strony rozwój nowych środków technicznych, z drugiej strony rozwój ten kreuje powstawanie nowych potrzeb, wcześniej nieznanych i nieartykułowanych. To sprawia, że telekomunikacja należy do jednej z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu i usług.
Cechą współczesnych rozwiniętych społeczeństw, określanych mianem społeczeństw informacyjnych, jest powszechne wykorzystywanie zaawansowanych technologii teleinformatycznych, zwłaszcza Internetu, telefonii ruchomej (komórkowej) oraz innych technologii informacyjnych bazujących na wykorzystaniu komputerów i pozostałych urządzeń techniki cyfrowej.
Zdobycze współczesnej cywilizacji znajdują zastosowanie na rynku usług bankowych i telekomunikacyjnych. Coraz więcej konsumentów preferuje e-bankowość, która pozwala nie tylko na sprawniejszą obsługę klienta, ale także na szybsze zapoznanie się z ofertą, dopasowanie jej do potrzeb i oczekiwań klienta.
Sektor usług telekomunikacyjnych został uznany w Unii Europejskiej za kluczowy dla rozwoju nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego oraz dla wzrostu gospodarczego. Istotne znaczenie dla tego rozwoju ma zapewnienie powszechnego dostępu do usług elektronicznych oraz nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych.
Rozwój rynków usług bankowych i usług telekomunikacyjnych nierozerwalnie wiąże się z kwestiami dotyczącymi praw konsumenta na tych rynkach - ich naruszaniem i ochroną. Problematyka ta została dostrzeżona, czego wyrazem są tworzone i ciągle doskonalone regulacje znajdujące wyraz instytucjonalny i prawny na poziomie zarówno Unii Europejskiej, jak i Polski.
Można postawić hipotezę, że zmieniające się regulacje dotyczące usług bankowych i telekomunikacyjnych coraz lepiej chronią prawa konsumentów i ich interesy ekonomiczne, ale poziom wiedzy konsumentów na ten temat wciąż pozostaje niski.
Celem weryfikacji postawionej hipotezy prześledzono zmiany w prawie UE i polskim, dokonano analizy zachowań konsumentów na rynku usług bankowych i telekomunikacyjnych oraz przeprowadzono badania jakościowe przy wykorzystaniu metody Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (ang. Individual In-Depth Interviews, IDI) wśród 10 osób, które korzystały z usług bankowych i telekomunikacyjnych, miały do czynienia z ich awaryjnością i składały reklamacje (badanie przeprowadziła firma badawcza ABM Agencja Badań Marketingowych w sierpniu 2011 r.).
Opracowanie ma charakter diagnostyczno-empiryczny. Przedmiotem rozważań są zagadnienia dotyczące ochrony polskiego konsumenta na rynku usług bankowych i telekomunikacyjnych.
Opracowanie składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono omówieniu praw konsumentów na rynku usług bankowych, zwracając uwagę, że treść tych praw nie ma charakteru statycznego, wciąż są one uzupełniane przez nowe rozwiązania legislacyjne, stosownie do zmieniającej się sytuacji na tym rynku. Wyrazem dbałości o prawa konsumentów na rynku usług bankowych jest ustanowienie nowej dyrektywy w sprawie umów o kredyt konsumencki. Zwrócono także uwagę na skłonność polskich konsumentów do zadłużania się i kłopoty z terminowym regulowaniem zobowiązań. W rozdziale tym wskazano na działania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Arbitra Bankowego w kontekście naruszania praw konsumentów. Scharakteryzowano problem znajomości praw konsumenckich na rynku usług bankowych w świetle badań UOKiK. Analizę wyników poprzedzono charakterystyką skłonności Polaków do korzystania z produktów bankowych. Nieznajomość praw i obowiązków, jakie przysługują korzystającym z usług bankowych, może mieć różnorodne konsekwencje.
Rozdział drugi dotyczy problemów konsumenta na rynku usług telekomunikacyjnych. Punktem wyjścia rozważań jest ukazanie istoty i specyfiki usługi telekomunikacyjnej. Kolejna część poświęcona została charakterystyce trzech głównych segmentów rynku telekomunikacyjnego - telefonii stacjonarnej, telefonii ruchomej i dostępowi do Internetu. Przedstawiona została także konsumencka ocena tego rynku. W rozdziale tym scharakteryzowano również problem znajomości praw konsumenckich na rynku usług telekomunikacyjnych w świetle badań UOKiK. W dalszej części opracowania przedstawiono instytucjonalno-prawne problemy ochrony polskiego konsumenta na rynku usług telekomunikacyjnych w kontekście praw konsumenta.
W rozdziale trzecim przedmiotem zainteresowania był poziom świadomości konsumentów odnośnie przysługujących im praw na rynku usług bankowych i telekomunikacyjnych. Zawiera on prezentację wyników badania jakościowego, jakie zostało przeprowadzone na potrzeby niniejszego opracowania. Wyniki potwierdziły relatywnie niski poziom świadomości konsumenckiej.

Spis treści


ISBN: 978-83-7378-754-4
Książkę znajdziesz w działach:
prawo i postępowanie cywilne
140 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 16.09.2019 17:42
książek w bazie: 38044


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2019 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.